Hírek
Cégünk a Dél-dunántúli Gépipari Klaszter tagja.

A Hidrot Kft. 2016. július elsejétől a Dél-dunántúli Gépipari Klaszter tagjává vált.

olvass tovább >
Hidrot AT 50-T mosóberendezés

Hidrot AT 50-T nagynyomású mosóberendezés átadása Sarkadon

olvass tovább >
Hóekék átadása a Magyar Közút részére

Társaságunk 63 db hóekét ad át a napokban a Magyar Közúnak.

olvass tovább >
Hírlevél

KFA

 

 

 

 

 

HIDROT KFA-4500 aszfaltújrahasznosító berendezés:


Az utakon felmart, felbontott aszfalt és az öntött aszfalt újrahasznosítására kifejlesztett berendezés. A beadagolt anyagot hő és mechanikai hatás révén bontja és a megfelelő hőmérsékletűre melegíti. A gépből kieresztett anyag azonnali bedolgozásra alkalmas. Külön bitumen, más anyag hozzáadagolása nem szükséges. Teherautóval vontatható kivitel, állítható magasságú vonórúd, ráfutófék. Rakodó tálcák 5-600kg aszfalt beadagolását teszik lehetővé egyszerre, a dobba maximum 800 kg adagolható. Feldolgozási teljesítmény üzemszerűen 2t/óra. Riello olajégő fogyasztása: 8-14 l/óra.

Részletes műszaki leírás:

Rendeltetése:


A berendezés bontott, ill. mart aszfalt és öntött aszfalt újrahasznosítására készült. A felbontás során keletkező darabokat beadagolás után a gép - hő- és mechanikai hatása révén - eredeti szemcseszerkezetűvé bontja és a szükséges hőmérsékletűre melegíti. A gépből kieresztett, olvasztott aszfalt azonnali bedolgozásra alkalmas.
Elsősorban tavaszi és téli kátyúzási munkáknál használható, amikor a nagyteljesítményű aszfaltkeverő telepek még nem üzemelnek, valamint évszaktól függetlenül minden olyan esetben, amikor viszonylag kis mennyiségű, esetleg a helyszínen bontott anyag bedolgozása a feladat (pl. helyi burkolathibák javítása).


Felépítése:

Kéttengelyes vontatmány, amely gépkocsival pótkocsiként vontatható. A ballonos futóművek összteherbírása 36000 kN.
A futóművek mechanikus ráfutó-rendszerű fékberendezéssel fékezhetők.
A gépet munkahelyzetben kézi rögzítőfékkel és kerékékpárral biztonságosan rögzíteni lehet lejtős terepen is.
Az aszfalt aprítása és olvasztása forgódobban történik. A dob forgatását a gépre szerelt dízelmotor végzi, szabályozható hidraulikus hajtásrendszer révén. Az aszfalttörmelék felolvasztásához szükséges hőenergiát optimális teljesítményű égőfej juttatja a forgódobba.
Az égőfej és a műszerek működtetéséhez 220V-os generátor szolgáltatja az energiát.
Fontos elemei a gépnek az anyagbetöltést elősegítő fogadó teknők, a garat és a füstgázelvezető kéménycső, mely lehajtható kialakítású.
A gép rendelkezik a közúti vontatáshoz szükséges fényjelző- és világítóberendezésekkel, mely a vontatójármű villamos rendszeréhez kapcsolódik.
Az energiaszolgáltató egységen 12 V-os generátor és akkumulátor van, amely az önindító áramszükségletét biztosítja.

Fő részei

Alváz, keret

A berendezés váza emelt folyáshatárú U-acélból készült hegesztett keretszerkezet, melyhez alul a futómű, a fékberendezés és az önbeálló támasztókerék van csavarkötéssel rögzítve.
A berendezés egységei közvetlenül az alvázra vannak telepítve.
Az adagolóteknőt, a (felhajtható) füstelvezető kéményt és a burkolatot az alvázra csavarozott térbeli tartószerkezet hordozza. A tartószerkezetre erősített 4 db daruzófül a komplett gép daruval történő megemelését teszi lehetővé.
Az alváz első részére van szerelve a függőleges síkban fokozatmentesen állítható - bármely helyzetben rögzíthető - vonófej, mely biztosítja a vontatás lehetőségét a gépkocsik széles választékával.
A berendezés megfelelő súlyelosztásából eredően a vonófej a vontatójármű vonószerkezetét 500 N-nál nagyobb függőleges erővel nem terheli.

Keverőegység

A keverőegység egy hőszigetelt, hengeres forgó dob, mely palástjának külső felületén 2 db futógyűrű található. Mindkét futógyűrűt 2-2 db peremes hajtógörgő , valamint 1-1 db támasztógörgő fogja közre. A dob forgatása úgy valósul meg, hogy az alsó görgőpárokat hidromotor hajtja. A hidromotort vezérlő kar alkalmas a keverőegység azonnali leállítására, újraindítására és rövid idejű visszafelé forgatására.
A dob belsejében vannak a felhordó-, és továbbító lapátok.
A berendezés elején a dob tengelyében a dobhoz rögzítve helyezkedik el a lángcső, amely a láng és a feldolgozandó anyag érintkezését kizárja.
Az égőfej felett van a betöltőnyílás a garattal. Melegítéskor itt távozik folyamatosan az égő által bejuttatott levegő és égéstermék a kéményszerkezeten át, miután hőenergiájának jelentős részét leadta az olvasztáshoz.

A távozó füstgáz hőfokát műszer méri, amely hőfokkapcsolót működtet. Túlmelegedés esetén a kapcsoló az égőt leállítja.
A dob homlokfalán tűztér-kémlelőnyílást helyeztünk el.
A forgódob égőfejjel és adagoló torokkal átellenes végén van az ürítőnyílás, amely záró-nyitó retesszel van ellátva. Ürítéskor 30 mm-es négyzetes osztású rostaelem akadályozza meg a nagyobb darabok dobból való kijutását.
A dobhajtásnál létezik egy fontos reteszhelyzet: az égőfej csak akkor működhet, ha a dob forog.
A dob forgatásához szükséges nyomaték arányos a dobba töltött anyagmennyiséggel. Ezt - a hidromotoron létrejövő, a nyomatékkal arányos - nyomásesést műszer jelzi, egyúttal mutatja a dob telítettségének mértékét is.
A túlzottan nagyméretű beadagolt anyag következtében elakadt dob esetében a hidraulikus nyomás megnövekszik és az égőfej nem kapcsol le. Ezért az ilyen jellegű elakadásra ügyelni kell, mert erre nincs beépített automatikus reteszelés. Ha a dob megáll, visszaforgatással és újbóli bekapcsolással lehet az anyagot tovább juttatni.
A dobot működő égőfejjel nem szabad álló helyzetben hagyni!
Az elakadás elkerülése érdekében célszerű 20x20x10 cm-nél kisebb aszfalt darabok használata. Ez a termelékenység növelése, és a hőbevitel csökkenése szempontjából is fontos.
A dob kiömlőnyílás felőli oldalán az olvadék hőmérsékletének mérésére hőmérőt építettünk be, így a kezelő az olvadék melegedését figyelemmel tudja kísérni.

Energiaszolgáltató egység

Háromhengeres négyütemű, vízhűtéses, környezetbarát üzemű dízelmotor.

Típus: KUBOTA D 722-E
Teljesítmény: 14 kW / 3000 min-1

Az akkumulátoros indítású motorhoz ékszíjhajtással kapcsolódik az égőrendszert ellátó generátor, valamint a hidraulikus szivattyú.

Égőrendszer

A berendezés hőszolgáltató egysége egy korszerű gázolajüzemű égő.

Típusa: RIELLO 40 G 20 474T1
Hőteljesítménye: 95-213 kW

Az égő termosztatikusan vezérelt, szabályzórendszere biztosítja, hogy csak a szükséges hőmennyiség kerüljön a rendszerbe. Könnyen indítható és leállítható.
Az égő megfelel az IP 40 biztonsági fokozat által előírtaknak, gépházon belüli fűtőanyagellátó vezetéke el van látva hőre záró biztonsági szeleppel.

Burkolat, egyéb felszereltség

A zárható burkolat védi a berendezést az időjárás viszontagságaitól. A munkavédelmi szempontból veszélyes részek a nyitható burkolatelemeken belül is takartak.
A berendezés korrozióvédelme korszerű technológiával valósul meg:

Felületelőkészítés: fémszemcseszórás K1 T0 minőség.
Alapozás: kétkomponensű, műgyanta bázisú alapozó
Fedőréteg: kétkomponensű, műgyantabázisú, UV-álló fedőfesték (RAL 2011)

A füstgázelvezetés kéményszerkezeten át valósul meg, mely lehajtható kivitelű.
A bontott, mart aszfalt garathoz juttatását segíti a gép tetején elhelyezett tálca, amelyet rakodógép tud ellátni. A vontatójármű felől felszerelt segédtálca segítségével a vontatójármű platójáról is tölthető a berendezés.

Kezelőszervek, műszerek

A kezelő- és szabályzóelemeket úgy helyeztük el, hogy az ellenőrző- és kijelzőműszerek a kezelő látókörén belül legyenek.


Műszerek jelzik a következő értékeket:

  • távozó füstgáz hőfoka (C°); (kezelő szekrényben OMRON kijelző)
  • olvasztott ömledék hőfoka (C°); (dobfenékbe építve)
  • dobba töltött anyag mennyisége; (kezelő szekrényben olajnyomás mérő)
  •  üzemanyagszint; (kezelő szekrényben kijelző óra)
  • hidraulika-olajszint. (kezelő szekrényben kijelző óra)

Üzemanyagtartályok

A gépre szerelt gázolaj- és tüzelőolaj-tartály tároló képessége lehetővé teszi a napi 8 órai folyamatos üzemelést.
A tartályok kialakítása, elhelyezése megfelel a biztonságtechnikai és tűzvédelmi előírásoknak.

Tartozékok

A berendezésen, pótkerék, és 2 db 6 kg-os tűzoltókészülék, valamint a gép tetején - jól látható helyen - sárga forgó villogó lámpa van elhelyezve.

Méret- és tömegadatok:

  • Saját tömeg: 2380 kg
  • Hosszúság: 4762 mm
  • Szélesség: 1987 mm
  • Magasság: 2474 mm

Teljesítményadatok:

  • Névleges max. teljesítmény: 4 t/ó.
  • Átlagos teljesítmény 2 t/ó.
  • Egyszerre betölthető mennyiség: 800 kg.
  • A dob töltőnyílásának mérete: 120x450 mm
  • Fűtőolajfogyasztás: 8-14 l/ó.
  • (függ a külső hőmérséklettől, az anyag nedvességtartalmától)

Motoradatok:

Típus: KUBOTA D 722-E
Teljesítmény: 14 kW / 3000 min-1

Termikus adatok:

  • Égő típusa: RIELLO 40 G 20 474T1
  • Hőteljesítménye: 95-213 kW
  • Fűtőanyag: gázolaj
  • Fűtőanyagfogyasztás: 8-14 l/ó
  • Elektromos áramellátása: 220 V +10 % -15 % /50 Hz
  • Elektromos teljesítményigénye: 0,320 kW
  • Hőfokszabályzó típusa: OMRON E5CS-R1PX (0-300°C)
  • Ömledékhőmérő: fémházas kazánhőmérő, 0-220°C

Villamos adatok:

  • Generátor típusa: egyfázisú aszinkron
  • Feszültség: 220 V
  • Névleges teljesítmény: 2,0 kVA
  • Frekvencia: 50 Hz
  • Generátor-fordulatszám: 3000 min-1

Hidraulikus rendszer adatai:

  • Szivattyú típusa: 2TK 8 D BC
  • Szivattyú mérete: 8 cm3/ford.
  • Hidromotorok típusa: GMR 100 610 K 201
  • Hidromotorok nyelése: 100 cm3/ford.
  • Olaj típusa: HIDROKOMOL P46

Feltöltési adatok:

  • Gázolajtartály: 30 l
  • Fűtőolajtartály: 100 l
  • Hidraulika olajtartály: 40 l
  • Motorolaj: 3,8 l
  • Hűtőfolyadék: 3,1 l


vissza